Aonang (Thailand)

17 januari 2010 - Ao Nang, Krabi, Thailand

We hebben er inmiddels al weer een paar dagen in Thailand opzitten.

We zitten in een leuk klein resort in Ao Nang (bij Krabi), midden in het centrum maar hier merk je niets van. We zitten tussen de palmbomen en hebben uitzicht op de rotsen.

Helaas is Ao Nang zelf wel wat toeristischer dan we verwacht hadden, maar als je goed zoekt dan vind je nog leuke plekjes, zoals een klein eettentje in een afgelegen straatje met de echte Thaise keuken. De kokkin komt niet alleen vragen of alles naar wens is maar geeft ook nog uitleg over de gerechten.

Na een dagje luieren in de zon moesten we vandaag aan het echte werk beginnen, Thais koken. We hebben ons aangemeld voor een middagje kookles bij de Thai Cookery School.

Na enige uitleg over de ingrediënten die er in de Thaise keuken gebruikt worden bereiden we een zesgangen diner en mogen dit hierna zelf verorberen. We staan te kijken van onze eigen kookkunsten, het smaakt nog lekker ook, thuis maar eens kijken of we nog proefpersonen kunnen vinden.

Morgen gaan we met de long-tail boat een vier eilanden trip maken en hopen wat te kunnen snorkelen. We zijn benieuwd.

See you

1. Thea en Wim:
    17 januari 2010
    Hoi vakantiegangers. Wij kijken met heel veel belangstelling uit wat jullie zoal zullen leren op de Thai Cookery School ;-) Heel veel plezier en genot nog deze laatste dagen en trek wat warms aan op de terugweg.

Thea en Wim
  2. Piet & Carla:
    17 januari 2010
    Geniet nog even, en voor straks een goede terugreis.
    En...... breng wat zon mee.

Groetjes uit een wit Millingen,

Piet en Carla
  3. Jeroen Beekhuis:
    17 januari 2010
    Wat leuk zeg, kookles in 'het land van herkomst' zelf! Geniet nog even!

groetjes,

Shanna & Jeroen
  4. Koen Peters:
    18 januari 2010
    Hallo G tjes
    Nog even en het zit er op. Jammer voor jullie maar leuk voor de fam, vrienden en kennissen thuis. Kunnen we eindelijk weer eens life praten en jullie verhalen horen en natuurlijk al jullie foto's zien.
    We verheugen ons op jullie thuiskomst en voor nu: Geniet nog even in Thailand. Veel plezier in de long tail boot en op de 4 eilanden. Wat betreft de proefpersonen voor een thaise maaltijd. De fam Peters heeft zich bij deze aangemeldt, mits niet te pittig gekruid zegt Stan.
    groetjes en tot gauw. ps: goeie vlucht.