Na regen komt ……. zon, zon en nog eens zon

9 januari 2010 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

We zitten momenteel in Abel Tasman NP in het plaatsje Kariteriteri.

Het was onze bedoeling om vanuit Westport naar Abel Tasman te gaan maar alles was volgeboekt, al die NZters die zonodig hier ook op vakantie wilden gaan, waardoor we onze plannen hebben bijgesteld. Trouwens we staan vol verbazing te kijken hoe de NZters kamperen. Er worden koelvrieskasten, tapijten, stapelbedden en zelfs schemerlampjes te voorschijn getoverd. Hierbij ook nog de nodige bootjes.

We zijn eerst twee dagen naar Nelson gegaan. Hier was op dat moment een jazzfestival aan de gang, wat de nodige gezelligheid in het stadje bracht. Vanaf dat moment is de zon ook gaan schijnen. Het was hoog tijd voor een knipbeurtje zodat we weer goed voor de dag kunnen komen. We hadden dit echter beter niet kunnen doen, in Millingen moeten we het nog maar even goed over laten doen.

Hierna zijn we alsnog naar Abeltje gereisd. Het weer is ons op dit moment gunstig gezind, de zon schijnt nog steeds. We zitten op een camping aan zee. Aangezien de zon nog steeds schijnt en we het strand in de buurt hebben besluiten we een aantal dagen hier optimaal gebruik van te maken.
Verder trekken we één dag het park in. Dit moet per boot en wandelend want er zijn geen autowegen in het park aanwezig.

Morgen gaan we verder naar Hanmer Springs, onze laatste locatie voordat we onze camper weer in Christchurch in moeten leveren.

Dat zal wel weer even wennen zijn in een hotel overnachten nadat we een maand in de vrije natuur hebben doorgebracht.

Oh ja, foto’s? Ja hoor het is gelukt, we hebben er weer een paar nieuwe opgezet.

Doeiiiiiiiiiiiiiiiii

1. Piet en Carla:
    9 januari 2010
    Fijn voor jullie dat het weer ten goede is gekeerd! Hier is het 'ECHT'winters!! Erg mooi wel.
    Fantastische zonsondergang zeg, romantisch hoor!!!!
    Nog 2 weken te gaan voor jullie, wat gaat die tijd zeg!
    Genieten dus nog maar.
    Grtz
    Piet en Carla
  2. Koen Peters:
    9 januari 2010
    Hallo G tjes,
    Fijn dat het mooie weer terug is van weggeweest. Wel zo prettig. Geniet nog 14 dagen van al het moois aan die kant. In Nederland is het strooizout bijna op. Ze kunnen nog tot a.s. maandag 11 dec strooien. Dan is alles op. Er wordt al met badzout gestrooid, kunnen jullie nagaan hoe het hier is. Vandaag is er een koude noordoosten wind. Buiten is gevoelstemperatuur -10 a -15 graden. Terwijl ik dit typ zit ik trouwens op m'n werk, dienst ( zat 9 jan ), wat een contrast met jullie. Morgen ga ik denk ik schaatsen met Stan. Oh , de dect telefoon gaat. Ik moet weer aan het werk. Nou doeiiiiiiiii
    gr, Koen
  3. Karin en Peter:
    11 januari 2010
    Hoi André en Wilma,
    Bedankt voor jullie e-mail om ons een goede vakantie te wensen.
    Gelukkig beter weer nu bij jullie. Hier blijft het koud en daarom verlangen wij meer dan anders naar de tropische warmte van Bali. Nog een paar dagen en dan komen wij een heel eind jullie kant op. Jullie hebben nog een aantal dagen Thailand voor de boeg na jullie vertrek uit NZ. Geniet daar van want het is een heerlijk land. Na onze terugkomst maken wij snel een afspraak, want wij zijn benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    Groetjes Peter en Karin