Sneeuwhappen en zwemmen in de regen

3 januari 2010 - Carters Beach, Nieuw-Zeeland

Hoi medereizigers,

Onze jaarwisseling hebben we in de kroeg van onze camping door gebracht. Een party in de stijl van de tachtiger jaren. Terug naar onze jeugd en was oergezellig! Wat we daar allemaal gezien hebben laten we maar even in het midden.

2009 gezellig afgesloten en 2010 op grote hoogte begonnen, een landing op Fox Glacier met champagne om het nieuwe jaar in te luiden. We zijn met de helikopter over de Franz Josef Glacier, Fox Glacier en Mount Cook gevlogen, GRANDIOZE ervaring.

We hebben het nieuwe jaar met een Nederlands stel, nogmaals gevierd, maar dan volgens jullie tijd. Later op de dag nog een korte wandeling gemaakt naar de gletsjer waar we een gems op de gletsjer zagen lopen met een snelheid waar je u tegen zegt.

We reizen verder langs de westkust naar Hokitika om bij nacht de gloeiwormen te bekijken in de open natuur, dit is vrij uniek omdat dit normaal alleen maar in grotten voorkomt. Verder luieren we wat aan het strand en bezoeken een  Jade fabriek.

Karin en Peter ook hier kan het TTTTTTTT-weer zijn. Het regent nu al 24-uur aan één stuk door en de voorspellingen zijn niet best voor de eerst komende dagen. Dit gooit roet in ons eten wat betreft onder andere Pancake Rocks. We trotseren de striemende regen gehuld in regencap en wij zijn  niet de enige (het werkt wel aardig op de lachspieren), maar we kunnen er niet echt van genieten. Foto en video camera zijn niet te gebruiken dus we moeten het doen met een kaart gekocht in de shop.

We korten onze route in omdat het bijna niet te rijden is. Regen, mist en windstoten.

Hopelijk zitten de voorspellers ernaast en kunnen we morgen verder reizen naar Abel Tasman NP.

En wat betreft de foto’s, we proberen er voordat we terug zijn in het koude Nederland nog wat op de weblog te plaatsen.

Doei

1. Erik, Miriam & Sam Snijders:
    4 januari 2010
    Hoi André en Wilma!

Van Essie en Vinnie de link gekregen...dus ook wij zijn even aan het mee genieten.....de rest van de familie Snijders & friends vertrekt natuurlijk deze weken weer alle warme kanten van de wereld op....dus wij moet het van de mooie verhalen en foto's hebben....

Wat een prachtige reis en wat heerlijk dat jullie zo de tijd hebben...geniet, geniet, geniet!!! Hier is het koud...echt koud!

Hopelijk komt er bij jullie na regen zonneschijn en kunnen jullie al jullie plannen doorzetten....

Verder natuurlijk de beste wensen voor 2010......dat het maar mooi en vooral gezond mag zijn!!!

Fijne reis nog!

Erik, Miriam & Sam