Beste wensen

30 december 2009 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Allereerst willen we jullie bedanken voor de lieve mailtjes en leuke reacties op onze travelblog.

We hebben genoten van een aantal rustige dagen in Te Anau, een leuk plaatsje, toeristisch maar niet te druk. Lekker wat gewandeld en met een flesje wijn aan de waterkant in de zon gelegen.
Tweede kerstdag zijn we met regen vertrokken naar Milford Sound. De hele dag heeft het pijpenstelen geregend, maar dit kon de pret niet drukken. Dan maar een aantal potjes kaarten en het gezellig maken in onze camper en hopen dat het de volgende dag droog is voor onze kayaktocht door de Milford Sound.

De ochtend begon druilerig maar al gauw brak de zon door. Na de nodige instructies en een verkleedpartij (op de foto’s zit censuur), kunnen we het water op. Je waant je in sprookjes land, de natuur ontwaakt en we varen tussen de fjorden en watervallen door. We zien meeuwen met hun lelijke grijze jonkies, een vissende zeeleeuw en als toetje mogen we nog genieten van twee dolfijnen wat maar sporadisch voorkomt.

Hierna nemen we de weg terug naar Te Anau. Wat we op de heen weg niet hebben kunnen doen doen we nu wel, namelijk de nodige keren uit stappen om van de omgeving te genieten. Overal komen de watervallen naar beneden.
We krijgen nog wat tips van onze NZ buren voor onze volgende trips. De NZers zijn erg geïnteresseerd in contacten met buitenlanders.

Queenstown was onze volgende bestemming. We merken goed dat de vakantie van de locals  begonnen is! Het is een drukke stad, maar weer leuk wat leven in de brouwerij na al die rust.
Liggend op het gras in het park luisteren we naar een Koreaanse muziekgroep.

We zitten nu in gehucht Haast en gaan morgen verder naar Frans Jozef Glacier waar we hopelijk een helikoptervlucht naar de gletsjer kunnen maken.

In ieder geval zullen we daar het nieuwe jaar inluiden, twaalf uur eerder dan dat in ons kikkerlandje het geval is.

Bij deze willen we jullie nu alvast een SUPER en SPETTEREND 2010 toewensen!!!!!

Ciao

1. ben_en_paula:
    30 december 2009
    Wij zijn bezig met de voorbereiding van onze reis (3 maanden; vertrek 17 jan2010) naar NZ en lezen daartoe enkele weblogs. Kan ik iedereen adviseren die zo'n reis maakt.
    Mag ik jullie ook een waadevolle tip geven: Een van de mooitste wandelingen in NZ is de Hari-hari Coastal Walkway http://www.doc.govt.nz/parks-and-recreation/tracks-and-walks/west-coast/franz-josef-area/harihari-coastal-walkway/#Plan (jullie zijn daar nu vlak bij). In 1931 landde Guy Menzis in Hari-hari en maakte daardoor als eerste de overtocht van Australie naar NZ; daarom heer Hari-hari een "internationale luchthaven".
    En vergaap je in elk geval in Willows Craft Shop (Nederlandse eigenaresse) aan de fraaie producten van lokale kunstenaars. Mocht je er overnachten... ik zag er glimwormen in de donkere nacht.
  2. Richard, Gabrie, Nanda & Marit:
    Hoi Wilma en André

Wij wensen ook jullie een heel erg goed nieuwjaar. Geniet nog maar lekker van die paar weken. Het gaat zeker erg snel.

Nanda en Marit hebben net vetbollen gemaakt voor de vogels in onze tuin. Het is een beetje erg veel geworden, dus de vogels zullen wel erg dik worden. Ach ja, hebben ze ook iets extra's.

Nog heel veel plezier en de groeten uit het mooie, gezellige, natte, koude, pittoreske? Millingen aan de Rijn van Richard, Gabrie, Nanda & Marit
  3. Wim en Trudy:
    30 december 2009
    hallo Wilma en Andre wij wensen julllie ook een gezellig uiteinde en een heel goed begin van het nieuwe jaar.
    En als jullie weer in Millingen zijn dan nemen we er een paar op .
    groetjes van ons doei.
  4. Karin en Peter:
    Hallo Wilma en André,

Jullie schrijven af en toe over de regen bij jullie. Wees maar blij dat je momenteel niet in Nederland bent. Wat een t.t.t.-weer is het hier!
    Merken jullie er daar iets van dat de aarde opwarmt?
    Hier in ieder geval niet. Hier is de derde IJstijd begonnen. Koud en vooral nat is het hier na de gigantische berg sneeuw die vorige week gevallen is. Het regende vandaag aan één stuk en de komende tijd wordt nog meer kou verwacht. Ik heb besloten weer loodhoudende benzine te gaan tanken als het enigszins mogelijk is. Nog twee weken en dan kunnen wij van de tropen gaan genieten. Wij kunnen niet wachten!!!!
    Bij jullie is veel te beleven lezen wij wel in jullie travelblog. Wij volgen steeds jullie reis en genieten zo met jullie een stukje mee. Geniet er vooral van en de foto's - ;=)) - houden wij nog wel tegoed.
    De Kerstdagen zijn weer voorbij en morgen is het voor jullie eerder Nieuwjaar dan hier. Leuke gedachte lijkt mij en daar zullen jullie vast bij stilstaan.
    Voor jullie wensen wij natuurlijk als eersten een heel gelukkig en vooral gezond 2010. Wij zullen op jullie proosten morgenavond.

groetjes Peter en Karin
  5. Carpool maatje:
    31 december 2009
    Hallo André en Wilma,

Goed om te zien en te lezen dat jullie het erg naar de zin hebben.
    André, tijdens ons ritje naar het UCI, zullen er weinig stiltes meer vallen (nou waren die er al niet veel, maar toch).
    Wat zul jij veel te vertellen hebben!
    Geniet verder van jullie reis en wij wensen jullie alle goeds voor 2010.
    Een prettige jaarwisseling namens je carpool maatje en zijn familie.

Groetjes P-J-R-V
  6. Thea en Wim:
    31 december 2009
    Hallo, vanuit de voor jullie al verleden tijd (2009) wensen wij jullie het allerbeste voor 2010 waar wij hier nog heel even op moeten wachten. We gaan straks 2009 met Peter, Karin, Jan en Ella uitluiden bij Carla en Piet. Heel veel plezier nog...

Groeten,

Thea en Wim
  7. Es:
    1 januari 2010
    Happy Newyear, jullie al 15 uurtjes onderweg inmiddels in het nieuwe jaar. Wij duiken nu ons heerlijke warme nestje in. Morgen gaan wij in Millingen het jullie welbekende nieuwjaarborreltje nuttigen. Jullie worden gemist, maarrrrrrrrrrrrrrrrr wij weten waar jullie verblijven en benijden jullie. Veel geluk, liefde maar bovenal een goede gezondheid gewenst voor 2010,
    hartelijke groeten Vin (zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz) en Es
  8. Piet en Carla:
    1 januari 2010
    He Wilma en Andre,
    Voor jullie vooral 'n heel gezond 2010!!!
    Nog lekker genieten van de overige tijd daar!
    Grtz
    Piet en Carla