Pinguïns

24 december 2009 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Zoals we vorige keer lieten weten zouden we op zoek gaan naar de pinguïns. We hebben ze gezien; allereerst van een afstandje bij Nugget Point en de volgende dag van heel dichtbij bij Curio Bay. Wat een grappige, koddige beestjes.

Sowieso een geweldig plekje Curio Bay, we staan hier op een camping waar het wel Artis lijkt. De seals struinen van tijd tot tijd rond over de camping en laten duidelijk weten wie er de baas zijn. Verder zie je vanaf de rotsen de Hector dolfijnen zwemmen en dan even verder op de yellow-eye pinguïns. Onze dag kan niet meer stuk!

Oh ja en het lekkerste hockey pocky ijs gegeten.

We zitten nu in Te Anau . Hier brengen we onze kerstdagen door. Om onze camper in kerstsfeer te brengen een kersster en natuurlijk kaarsjes in huis gehaald. Morgen de kerstboodschappen doen en dan kan de kerst beginnen. O ja, ook nog even oefenen op de kerstliedjes, al zijn onze buurtjes hier niet echt blij mee.

We willen vanaf hier iedereen alvast prettige kerstdagen wensen, waarschijnlijk een witte kerst voor jullie. Wij vieren kerst dit jaar hopelijk in de zon.

Ook al zijn we er niet bij we denken aan jullie!!!!!

2e kerstdag vertrekken we naar Milford Sound, dus oppassen voor de sandflies, volgens de boeken gegarandeerd binnen 10 seconden geprikt ;-(

Greetz André & Wilma

1. Piet en Carla:
    Hallo jullie 2,
    Lijkt me wel raar om zo ver weg kerst te vieren, maar ook weer spannend toch?
    Wat zullen jullie 'n verhalen hebben bij thuiskomst, maar voor nu nog genieten hoor!!!
    grtz Piet en Carla
  2. Jeroen Beekhuis:
    Hoi André & Wilma,

Vanuit Malden/Nijmegen ook een kerstgroet! Zet een paar foto's van je X-Mas Camper erbij, vind ik leuk :-)

Groetjes,
    Jeroen & Shanna
  3. Thea en Wim:
    24 december 2009
    Hoi André en Wilma. Vanuit een wit en koud Millingen wensen wij jullie heel fijne en bijzondere feestdagen.

Groeten,

Thea en Wim
  4. Koen Peters:
    Hallo G tjes
    Hier een Kerstgroet uit Silvolde. Het is hier nog even wit. De dooi treedt net binnen. Het is hier vannacht 0 graden en morgen (1e kerstdag ) overdag +3 graden. De sneeuw zal dan snel verdwijnen. We hebben net naar de all you need is love kerstspecial gekeken, blijft leuk. Zijn nu echt in de kerstsfeer beland. Voor jullie ook fijne kerstdagen gewenst.
    groetjes, Fam Peters
  5. Hans:
    Dag André en Wilma,

Mooie verhalen waar ik alleen maar jaloers van wordt. Hier hebben we in ieder geval een witte eerste kerstdag. Wij wensen jullie fijne kerstdagen en een fijne voortzetting van jullie vakantie.
  6. Cathy McKell:
    25 december 2009
    Hi guys, even een reactie voordat ik vertrek naar 't Kerstdiner bij m'n zoon. Het is duidelijk dat jullie enorm genieten en er een fantastiese vakantie van maken! Penguins spotten is inderdaad heel bijzonder, heb hier zelf ook geweldige herinneringen aan in Z-Australie en Tasmanie.

Wilma: het rooster had ik 15/12 al klaar en rondgedeeld. Er zijn 3 of 4 verzoeken voor wijzigingen binnengekomen, niet gek vind ik zelf. maar al met al ben ik blij dat ik dat niet iedere maand hoef te doen!! Ik mis je wel .....................en niet alleen voor 't werk!

Geniet maar lekker, Kerst op het zuidelijk halfrond is echt heel anders dan je gewend bent maar ook weer niet!!

Greetz, Cathy
  7. Wil en Ans:
    25 december 2009
    hallo levensgenieters, wat een geweldige tijd maken jullie ervan, 't kan niet op. Maar Kerst in de zomer is wel ietsje anders dan Kerst in de sneeuw (laten we zeggen in de regen). Wij genieten in ieder geval van jullie verslag en fotó's. Maak er nog een paar fijne weken van en tot horens.
    Groetjes Wil en Ans
  8. Richard, Gabrie, Nanda & Marit:
    26 december 2009
    Hé hé eindelijk daar zijn we dan. Allereerst willen we jullie enorm bedanken voor de leuke cadeautjes die we van jullie gekregen hebben. Kei lief van jullie. En natuurlijk willen we ook jullie hele fijne kerstdagen wensen. Hoe ziet het er daar nou uit?
    Geweldig lijkt het me daar met al die dieren, maar ik ga ze toch maar liever in de dierentuin bekijken. Vliegen is echt niks voor mij.
    En hoe ziet dat hockey pokkie ijs er nou uit? Wij eten met de kerst gewoon vienetta ijs. Ook lekker.
    Nanda hoopt dat het snel 23 januari is omdat ze dan jarig is, maar jullie zullen denk ik niet echt blij zijn als het zover is.
    Bij ons is de sneeuw al een heel eind weg, jammer want de meiden hebben veel buiten gespeeld met Axel. (de hond)
    Nanda en Marit zijn ook al wat uren zoet geweest met jullie cadeau, ze vonden het echt helemaal geweldig, alleen moeten jullie ons toch uitleggen hoe die cadeaus bij José terecht zijn gekomen. José doet er een beetje vaag over. Hmmm.
    Maarja, wij vonden het in elk geval leuk. Nog hartelijk bedankt hiervoor.
    Hele lieve groetjes vanuit het saaie Millingen: Richard, Nanda, Marit & Gabrie.