Camper avontuur

21 december 2009 - Portobello, Nieuw-Zeeland

Al weer een week geleden dat we wat van ons hebben laten horen, maar vakantie houden is hard werken.

Ja we hebben dolfijnen gezien in Kaikoura, wel meer dan honderd. We wisten niet waar we kijken moesten. Het fototoestel en de videocamera kregen het zwaar te verduren. De dolfijnen wisten niet wat ze moesten doen om op de foto te komen.

De volgende dag door gereisd naar Christchurch waar we 16 december onze camper op hebben gehaald, ons onderkomen voor de aankomende vier weken. Na enige uitleg en inkopen rijden we naar Geraldine. Een niet te lange trip zodat we even kunnen wennen.

Klaar voor het echte werk, Mount Cook. De route erheen is werkelijk schitterend. We hebben Mount Cook steeds in het vizier en zien hem steeds dichter bij komen, wat een mazzel hebben we dat het een heldere dag is. Onze stek op de camping biedt een uitstekend zicht op Mount Cook, fantastisch om zo wakker te worden. Helaas slaat het weer om en begint het hard te waaien en te regenen. Zo hard dat we ’s nacht wakker worden omdat de camper op en neer gaat. Hierdoor moeten we onze helikoptervlucht naar de gletsjer nog even uitstellen, hopelijk hebben we bij de Franz Josef Glacier meer geluk. Mount Cook is in de wolken verdwenen, een totaal ander plaatje als de dag ervoor. Als het weer een beetje op klaart besluiten we een wandeling te maken naar Hooker Valley, over een hangbrug naar een gletsjermeer. Even slikken als we die hangbrug over moeten. Door de harde windstoten en de regen besluiten we af te haken voor we het meer bereiken. Windstoten van 120 kilometer per uur bezorgen Wilma spierballen, de camperdeuren zijn hierdoor nauwelijks open/dicht te krijgen. Verder beginnen de sandflies langzaam aan hun opmars te maken.

We moeten nog wel even wennen aan de beperkte ruimte in onze camper, maar het is lekker om je eigen huisje bij je te hebben, weer lekker wat te kokkerellen en we kunnen staan waar we willen. Het geeft een gevoel van vrijheid.

We gaan op weg naar Otago Peninsula, een schiereiland bij Dunedin. De route gaat langs mooie blauw en groen gekleurde meren. We stoppen bij de Moeraki Boulders, grote ronde stenen in zee, men weet niet hoe ze hier terecht gekomen zijn. Daar moet natuurlijk op geklommen worden. Vanaf Dunedin voert de smalle weg langs steile kliffen naar onze camp ground in Portobello.

We zijn nu op weg naar Kaka Point en hopen hier onder andere de yellow-eye-pinquin te kunnen bewonderen.

Het is hier super, super, super!!!!!

1. Jacques:
    Hé vakantiegangers,

Zo te zien hebben jullie het ondanks het slechte weer prima naar de zin, maarreh.... jullie weten zéker dat het daar nu zomer is??? :-)

We zijn benieuwd naar alle mooie foto's, de sluiters van onze camera's krijgen spontaan zenuwtrekjes bij het zien ervan :-)
    Lijkt ons kicken zo'n grote school dolfijnen en dan ook nog een schipper die daarnaar op zoek is en niet eentje die er langs vaart om thuis te komen...

Veel plezier de komende dagen en huod ons op de hoogte...

Grtz, Jacques & Mariëtte
  2. Richard, Gabrie, Nanda & Marit:
    hoi wilma en andere.
    hoe gaat het met jullie,met ons is alles heel goed.
    er licht hier heel veel sneeuw.
    dus we spelen lekker veel buiten.
    nog een fijne vakantie.
    groetjes nanda en marit
  3. Koen Peters:
    Hallo G tjes,
    Het weer bij jullie is echt het tegenovergestelde dan bij ons( net als de ligging van het land). Bij jullie dik in de plus en bij ons dik in de min graden celsius. Afgelopen zaterdag was het in Silvolde overdag -9 graden. brrrrrr Kan de pret niet drukken. De kinderen vermaken zich prima met sleetje rijden in de sneeuw. Ze hebben nu kerstvakantie 2 weken.
    Echt kikken die dolfijnen zeg. En lekker jullie eigen huisje voor de komende 4 weken. Fijn dat jullie zo genieten. Tot schrijfs.
    groetjes, fam Peters uit Silvolde
  4. Es:
    22 december 2009
    Hai Wilma en André, wij genieten nog steeds met jullie mee. Enne...die sandflies tja, wij waren ze alweer vergeten maar op het moment dat je daar zit wordt je er helemaal gestoord van idd. Zijn benieuwd naar de volgende foto-reportage.
    Super super super veel plezier nog !
    Groetjesss
  5. Gerard en Riet:
    22 december 2009
    Hoi Wilma en Andre
    Jullie mailtje ontvangen en daaruit vernomen dat jullie het heel goed naar je zin hebbenen heel veel prachtige dingen zien ,Het is jullie gegund nog heel veel dank voor het kerstpakket,wij vonden het alle twee prachtig.wij wensen jullie nog een fijne cacantie -----Nogmaals veel dank voor het kerstpakket vele groetjes Papa en
    -------------
    Riet
  6. Richard, Gabrie, Nanda & Marit:
    23 december 2009
    hoi wilma en andere,bedankt van de cadauwtjes.
    hoe is het met jullie.
    met ons is alles goed.
    iets bijna vergeten, mama wacht even met uitpakken tot dat papa thuis is.
    is het mooi weer.
    bij ons heeft het gesneeuwt.
    groetjes nanda en marit
  7. Jan Frieling:
    Hallo vakantiegangers,

Als ik dit zo lees dan komen jullie straks 10 jaar jonger terug. Veel plezier, geniet verder en een gelukkig nieuwjaar !!!!

gr. Jan
  8. Ludy en Paul:
    Hoi Wilan enAndre,
    Bedankt voor jullie lieve kerstcadeau, we zullen er van genieten! Heerlijk dat jullie zo volop genieten. Zal wel raar zijn de kerstdagen zo aan de andere kant van de wereld, maar Wilma kennende zal jullie camper toch ook wel een beetje in kerstsfeer zijn gedompeld.
    Heel veel plezier nog, fijne kerstdagen en veel geluk en gezondheid voor 2010.
    Heel veel liefs en een dikke kus van Ludy en Paul