Vervolg van onze NZ-reis

13 december 2009 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Het heeft even geduurd, maar er is weer een teken van leven!!!!!

Zoals jullie op de foto's kunnen bekijken, zijn we Cape Kidnappers geweest om de Gannets van dicht bij te bewonderen. SUPER!!! We kregen er geen genoeg van. We zijn met tractor en aanhangwagens over strand naar deze wonderlijke dieren gebracht. Dit alleen al was een ervaring apart. En-passant hebben we ook nog even de breuklijnen van NZ bekeken.

De volgende dag verder getrokken naar Wellington, onze laatste stek op het Noorder-eiland.
Leuke plaats, maar is niet wat we ervan verwacht hadden.

Wanneer we op de ferry naar het zuider-eiland staan te wachten, zien we onze eerste dolfijnen in de haven van Wellington. Dit smaakt naar meer.
Na onze auto ingescheept te hebben zoeken we het dek op voor de drie uur durende overtocht. Het laatste gedeelte varen we door de Marlborough Sounds. Onze mond valt open, maar goed dat we nog niet op die leeftijd zijn dat we een kunstgebit hebben.
Vanuit Picton nemen we de Queen Charlotte Road naar Punga Cove, gelegen op een AFGELEGEN plek, wat natuurlijk niet erg is, maar onze accomodatie was om te huilen. We zijn toch maar een uurtje terug gereden en op een heerlijk stekje terecht gekomen in Te Mahia. Hier genoten van de rust, uitzichten en van het zonnetje, kortom geluierd.

Vandaag met regen vertrokken, halver wege onze trip naar Kaikoura is de zon gaan schijnen en dat heeft het de rest van de dag gedaan, tegen alle verwachtingen in.

Onderweg natuurlijk een winery bezocht, dit konden we natuurlijk niet laten. Bij Kaikoura de eerste zeerobben gezien. Stinken behoorlijk, maar ze zijn wel leuk om te zien.

Morgen is ons doel om op dolfijnen jacht te gaan. Hopenlijk gaat dit lukken.

Zoals jullie kunnen lezen vermaken we ons uitstekend en vliegt de tijd helaas voorbij.

Kia Ora

1. Piet en Carla:
    13 december 2009
    Wat 'n prachtige dia show zeg! Gave natuur daar!
    Dat jullie ervan genieten blijkt hier wel uit!

Hier begint de komende week de natuur ook te veranderen,ahum, het wordt kouder.

Grtz Piet en Carla
  2. Koen Peters:
    Andre en Wilma,
    Wat zullen jullie genieten met z'n tweeën in zo'n geweldige mooie omgeving. Prachtige foto's. Ik hoop dat jullie die dolfijnen nog van dichtbij mogen beleven.
    Andre, jullie weblog werkt prima. Alles is goed te volgen wat jullie doen en waar jullie je bevinden op de Kaart.
    Op dit moment 13 dec om 20.00 uur s'avonds is het hier nu 0 graden buiten. Ietsje kouder dan bij jullie.
    groetjes, Koen en Els (Ook van Stan en Chiel )
  3. Cathy McKell:
    13 december 2009
    Hi guys, zo te zien ondanks regelmatig regen en af en toe een tegenvallende logies, hebben jullie een schitterende vakantie, om jaloers op te zijn!
    Heb de zondag doorgebracht in het museum i.v.m. de vervangende werkzaamheden voor mevr. Geenen. Heb het rooster in concept klaar. Dus je kunt weer gerust gaan slapen.................
    Greetz en take care,
    Cathy