Na regen komt ............

6 december 2009 - Napier, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Helaas pindakaas, het zicht is te slecht en de regenkans is te groot om de Tongariro walk te doen.
We besluiten in de loop van de dag als het tijdelijk wat droger is geworden samen een wandeling naar de Tarinaki Falls te maken. Een mooie wandeling door een schitterend gebied met afwisselende natuur. Aan het einde van de dag informeren we bij het I-center, hoe de verwachtingen voor de Tongariro walk voor zaterdag zijn. Tof als blijkt dat het overdag zonnig zal zijn met alleen in de ochtend en avond enige kans op regen. We moeten nu alleen nog een extra overnachting boeken wat niet zo makkelijk is als het lijkt. Ook dat komt uiteindelijk op z'n pootjes terecht, we krijgen een andere kamer.
Zaterdag begint de dag stralend en André zit al om 7 uur aan z'n ontbijt. Hoezo vakantie??? We worden met een bus bij het hotel opgehaald en bij het begin van de 19 km lange wandeltocht afgezet. Wilma slaapt lekker uit en vermaakt zich met boek lezen, mailen met het thuisfront en geniet in de zon van een heerlijke bak koffie.
@ Esther en Vincent: de wandeling is inderdaad de moeite waard, maar is goed te doen, zelfs met een uitstap naar de top van de "red krater"
's middags om 16:45 komt André voldoen aan bij het hotel, waar hij van Wilma te horen krijgt dat het bij hun 's middags pijpenstelen geregend heeft, terwijl hij zelf maar enkele spetters heeft gehad.

Vandaag zijn we vertrokken naar Napier, het is stralende dag en we genieten met volle teugen van de zon, de mooie stad en de oceaan. Ons hotel ligt aan de oceaan, wat een luxe ;-) totaal anders dan waar we vandaan kwamen.

To be continued

1. Es:
    6 december 2009
    Super dat het zonnetje is gaan schijnen en je de wandeling hebt kunnen maken!!!
  2. Thea en Wim:
    9 december 2009
    Hoi vakantiegangers.

Waar blijven nou die spectaculaire foto's van de Tongariro trail? Iedereen kan wel beweren dat ie een vulkaan heeft beklommen maar wij willen hier graag bewijzen zien !! Vooral natuurlijk om zelf mee te kunnen genieten ;-))

Fijn om te horen dat jullie het goed naar de zin hebben daar !!

Groeten en nog veel genot en plezier..
  3. Conny:
    12 december 2009
    Fijn, dat jullie genieten - liefs, C

ps: de boomtjes moeten morgen na binnen, dus ...
  4. Richard, Gabrie, Nanda & Marit:
    15 december 2009
    zus en andre hier is als goed