Rotorua - Taupo en Whakapapa Village

3 december 2009 - Whakapapa Village, Nieuw-Zeeland

Hi mates,

Uitkijkend op mount Ngauruhoe schrijven we dit bericht.

Vanuit Whakatane zijn we naar Rotorua vertrokken met helaas regen en dichte bewolking. Buiten dingen bekijken zit er niet in, dus maken we plannen voor de komende dagen. De volgende dag gaan we naar `Te Puia` een Maori park en hier kijken we naar een voorstelling van een Maori groep. We leren e.e.a. over de Maori cultuur. In het daarnaast gelegen Whakarewarewa bekijken we de termische bronnen. Deze vallen erg tegen na wat we op White Island hebben gezien. Later op de dag als het droog is geworden. genieten we nog van het meer en de dozen Japppies die los zijn getrokken en die staan te huppelen bij de zwarte zwanen. Het bord niet voeren hinderd hun niet.

We vertrekken de dag erop naar Taupo, we voelen weer nattigheid ondanks dat op 1 december de zomer hier toch echt begonnen is. Hierdoor bekijken we een aantal punten op de route niet. Aangekomen in Taupo begint de zon te schijnen en stappen we op onze `prive` zeilboot Barbary, waar ooit Errol Flynn op gevaren heeft, ook al heeft Wilma op White Island nog gezworen nooit meer op een boot te stappen!  We worden naar de carvings van de Maori in de rotsen gevaren, deels met de zeilen en als de wind verdwijnt met de motor.

Vandaag (3 dec) zijn we met stralend weer uit Taupo vertrokken en we genieten met volle teugen. Whakapapa is ons einddoel. Ondanks dat het mooi weer is liggen de bergen in de wolken. De bedoeling is dat André morgen de Tongariro crossing gaat lopen, een track van    18 1/2 km langs onder andere de krater van Mount Tongariro. Maar de weerverwachting voor morgen is dat het erg bewolkt is en dan loont de inspanning de moeite niet, misschien dat we een dagje langer blijven en dat hij zaterdag als nog een poging kan doen.

We verblijven nu in het hoogste hotel in NZ, het Skotel, net achter het allom bekende chateau.
Dit betekend morgenochtend wakker worden met uitzicht op de bergen, waar nog wat sneeuw op ligt.

Bye, bye,

André & Wilma

1. Es:
    3 december 2009
    Hi Mates, jammer dat het weer een beetje tegenzit. Probeer als het kan maar een dagje langer te blijven want de Tongariro crossing is wel één van de 'hoogtepunten'. Zwaar maar zeer zeker de moeite waard. In het Chateau kun je overigens ook heerlijk eten, er is een wat chiquere dinerzaal en aan de buitenzijde eraan vast een eetcafeetje (ook prima). Maar goed dat hebben jullie vast al wel gevonden. Wij duimen op beter weer zodat die Crossing gelopen kan worden. Groetjesss
  2. Koen Peters:
    4 december 2009
    Hello guys,

Om maar in het engels te beginnen. Far out, al die leuke dingen die jullie mee maken. Ik heb zo langzaamaan steeds meer zin om jullie kant op te komen, maar helaas dat gaat niet lukken. Andre, ik heb nog een aanrader voor jou. Je moet echt een keer met een maori een joint gaan roken. Dan leer je pas echt de cultuur kennen. Misschien net voordat je de Tongariro crossing gaat lopen. En als het weer te slecht is nodig je hem uit op de bovenste verdieping van het Skotel.
    Doeiiiiiii en have fun.