Whakatane & White Island

30 november 2009 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

De afgelopen dagen hebben we weer het nodige gezien.
We hebben de Coromandel weer verlaten en zijn verder gereisd naar Whakatane met als doel "White Island" te bezoeken. Dit is een actief vulkanisch eiland.
We moeten eerst zo'n anderhalf uur met de boot voor we voet aan wal konden zijn. Aangezien de oceaan nogal ruw was en Wilma geen zeebenen heeft, kun je de rest wel raden. André heeft echter wel met volle teugen genoten van onze overtocht.
Eénmaal aangekomen op "White Island" en voorzien zijn van helm en gasmasker (erg charmant, zie foto) mochten we onder begeleiding het eiland bewonderen. Spectaculair!!!!!!!!!
We hebben bijna een vulkaan uitbarsting mee gemaakt (GEINTJE).
In ons B&B in Whakatane zijn we enorm in de watten gelegd, portje, wijntje, kaasje, chocolaatjes, fruit etc. Tevens social talk gedaan met de eigenaars. We voelen ons erg thuis en we nemen met weemoed afscheid om verder te trekken naar Rotorua.
Helaas laat het weer vandaag te wensen over. Het regent, maar dat mag de pret niet drukken.
Vandaag een relax dag gehad. Morgen gaan we de omgeving van Rotorua bekijken en proberen wat meer te weten komen over de Maori cultuur.

Ka kite ano

André & Wilma

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. wilma:
    30 november 2009
    Ha A en W,
    Het zou zo maar 't Waalstrandje bij de Millingertheethuin kunnen zijn!
    Schommel aan de wilgen, bootje aan de boomstronk.
    Eb en vloed, heb het goed.
    en een groet, W
  2. Gerard en Riet: