trip naar en verblijf in Hahei

27 november 2009 - Hahei, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Helaas ging ons bezoek aan het vogeleiland niet door omdat het vol geboekt was en we verder moesten reizen. In plaats hiervan hebben we het Shakespear Regional Park bezocht. Leuke wandeling gemaakt door mooi bos en hoogvlaktes. Veel verschillende soorten vogels en mooie uitzichten gezien. Daarna aan het strand uitgerust en 's avonds lekker genoten van een Thais diner met uitzicht op de ondergaande zon.

Gisteren vertrokken naar Coromandel en uiteindelijk in het plaatsje Hahei terecht gekomen via de `highway 309` een onverharde weg van 20 km, een echte uitdaging die eigenlijk met een 4WD moet worden gereden. Hahei is een klein plaatsje met nog geen 1000 inwoners, ver van de bewoonde wereld. Vandaag hebben we op de oceaan gekayakt naar de bekende Cathedral Cove. Een hele ervaring op zich omdat er nogal een harde wind stond. We zijn wel nat geworden, maar gelukkig niet omgeslagen. Behoorlijk wat albatrossen en aalscholvers gezien, de dolfijnen laten nog even op zich wachten.
Hierna naar Hot Water Beach geweest.
Met dank aan Carina en André hebben we het Hokey Pokey ijs gegeten, het smaakt zeker naar meer......

We hebben vandaag onze tickets voor White Island alvast geboekt om een nieuwe teleurstelling te voorkomen.

Morgen gaan we verder naar Whakatane.

We laten wel weer een keer van ons horen.

Doei.

1. Jan Frieling:
    27 november 2009
    Ik benijd jullie. Leuk zo'n schommel in de achtertuin. Jammer van de dolfijnen maar dat komt nog wel. Hier waaien we bijna weg, lekker oerhollands ......

groetejs Jan
  2. Koen en Els:
    27 november 2009
    Hoi Andre en Wilma,
    Wauwie, wat een mooie foto's. Schitterend om daar van de natuur te genieten. We wachten het dolfijne(n)-kiekje nog wel even af dan.
    Groetjes Els
  3. Piet en Carla:
    Hallo jullie,
    Wat 'n mooie foto's en wat zullen jullie genieten!!!
    Wij doen 't wel met veeeeel wind en regen!
    Grtz Piet en Carla
  4. Karin en Peter:
    Hallo W&A,

Volop genieten van al het moois lezen weij wel. Thais eten is kennelijk zo goed bevallen dat jullie er zelfs in NZ van genieten. Prachtige foto's van de natuur. Je staat er vaak niet bij stil dat de wereld nog veel mooie plekjes kent. Hier in Nederland regent het bijna dagelijks en vandaag (zaterdag) al helemaal veel. Hindert niet, wat over zeven weken komen wij jullie kant op. Niet helemaal natuurlijk, maar wél een heel eind. Geniet van al het moois en vooral ook van elkaar daar aan de andere kant van de wereld. Groetjes van Karin en Peter
  5. Gerard en Riet:
    Hallo
    Jullie berichtjes ontvangen,fijn dat jullie het zo fijn hebben. met Papa zijn been gaat het nog niet zo lekker,Maandag krijg Riet loopgips,verder alles goed.heel veel liefs en groetjesPapa en Riet