Van Russell naar Matakatia

24 november 2009 - Matakatia, Nieuw-Zeeland

Hi folks,

We hebben gisteren de plaats "de zoete pinguin" verkent. Het is een leuk klein gezellig plaatsje, vergelijkbaar met Millingen;-)) van 1000 inwoners. De sfeer is erg relaxt en iedereen is vriendelijk en behulpzaam en in voor een babbel. Het museum verteld de geschiedenis van Russell en de Maori naam en geschiedenis. Verschillende strandjes in de omgeving verkent. 's avonds een take away pizza meegenomen naar het strand en onder het toeziend oog van een groep meeuwen opgepeuzeld en genoten van de zonsondergang.

Vandaag vertrokken naar Matakatia, ons eerste B&B dat we gisteravond via het web hebben geboekt. Het is een mooie zonnige dag en we genieten met volle teugen van de omgeving, strandjes en leuke terrasjes op de Old Russell road. Ook hebben we de langste voetbrug van de het zuidelijk halfrond gezien, was niet echt bijzonder. Al met al duurde de route wat langer dan gepland en daarom zijn we via Whangarei naar onze nieuw stek "Sheep and Shag" gereden. We hadden wat gemengde gedachten over Shag, maar het is een aalscholver. Het is een waar paradijsje! Het ligt ten noorden van Auckland en is een schiereiland Whangaparaoa Bay genaamd. Morgen willen we naar het Tiritiri Matangi eiland, dit is een vogeleiland waar soorten te zien zijn die nergens anders in NZ te zien zijn.

Nu jullie weer lekker liggen te snurken, gaan wij weer lekker genieten.

Groeten,

Wilms en Andre

1. Cathy McKell:
    25 november 2009
    het klinkt allemaal erg exotisch en ver weg, vooral 'shag a sheep'!! dat heb je natuurlijk als je aan de andere kant van de wereld zit...............
    groetjes en nog veel vakantieplezier vanuit een lauw en nat Nederland,
    Cathy
  2. Piet en Carla:
    25 november 2009
    Leuk hoor, lekker zonnig bij jullie!!!!
    Hier is het om half 4 al donker en het regent met bakken!!!
    Hadden die meeuwen trouwens geen zin in jullie pizza??
    Lijkt me echt genieten daar!!
    By the way, 20 dec vier ik mijn verjaardag van 3 tot 7, gezellig wanneer jullie ook komen, ha ha ha.
    Grtz Piet en Carla
  3. André en Carina:
    25 november 2009
    Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin.
    Zijn jullie al een beetje gewend aan het links rijden?
    Wel veel foto's maken he , want daar zijn we straks erg
    benieuwd naar.
    Hebben jullie al Hokey Pokey ijs gegeten?
    Veel plezier en goede reis verder.
    groetjes André en Carina